אם ישאלו ילדות קטנות, נערות או לעיתים נשים כבר מבוגרות יותר: מה היא
עבודה שהן תמיד חלמו לעבוד בה? רובן הגדול יגיד: דיילת אוויר. כן, יש בעבודה הזאת
משהו שמשדר יוקרה, חופש, כיף. מעין עבודת חלומות כזאת שלא יכול להיות בה שום דבר
רע; טסים בעולם, רואים אנשים, מכירים אנשים, טועמים, סופגים תרבויות וחוויות
מטורפות. וזה נכון, שלא תטעו, כל הדברים האלה הם חלק מחבילה אחת גדולה. אבל חלק
קטן. ממש קטן. שאם רוצים לקבל אותו ולהגיע אליו צריכים לאכול הרבה חרא ותוך כדי
שמגיעים אליו ממשיכים לאכול חרא וגם כשמגיעים אליו אוכלים חרא בכמויות כי אני
בטוחה שאבא ואמא סיפרו לכם פעם ששום דבר הוא לא בחינם.
אני אתחיל בלספר לכם על תהליך המיון שלי למי שמעוניין לנסות להתקבל
לעבודה, אולי שלכם לא יהיה בדיוק אותו דבר אבל זה הרעיון הכללי:
את תהליך המיון שלי לחברה התחלתי כבר לפני שנה, אם היו אומרים לי
לחזור על זה מחדש סביר להניח שהייתי מוותרת מראש. התחלתי בלשלוח את קורות החיים
שלי ביחד עם תמונה סבירה ובינונית בתקווה שמשהו יוציא אותי מהבית קפה שבו עבדתי
כבר 4 שנים. קיוויתי באיזו פינה חמה ואופטימית בלב לא לחזור לדרוך יותר על רצפת
הקניון ולא לגעת יותר במגש עמוס צלחות, שתיה, כרטיסי אשראי ובראש אלפי בקשות
חוזרות ונשנות לפיצוי שאין לי באמת איך לענות עליהן.
כשבועיים לאחר ששלחתי את קורות החיים הייתי במשמרת שגרתית בבית הקפה
כשקיבלתי אימייל שמזמין אותי ליום מיונים ראשון. הדבר היחיד שעשיתי באותו רגע זה
להעיף את המגש להוריד את הסינר ולזרוק אותו על הבוס שלי ביחד עם "אני
מתפטרת!" עסיסי. זה קרה כמובן רק בראש שלי אבל היה ממש נחמד לדמיין את זה.
המיונים חולקו לשלושה ימים: ביום הראשון של המיונים הגעתי לקמפוס
החברה (בעבר המיונים היו מבוצעים ע"י חברות פרטיות כמו פיל"ט ואדם
מילו"א ולא בקמפוס החברה אך לא עוד.) יחד עם עוד הרבה אנשים יפים, מתוקתקים,
מריחים ובעיקר מלאי מוטיבציה ורעל בעיניים שלמדו וחקרו טוב טוב מה הם צריכים לעשות
כדי להתקבל. מוכנים לעשות כל מה שצריך כדי לזכות בעבודת החלומות הזאת.
בשנייה שראיתי את כמות האנשים שבאו להיבחן ידעתי שקל זה לא יהיה אבל נשמתי עמוק והחלטתי לקחת את זה כחוויה, כניסיון והדבר שהכי דרבן אותי זה המדחפים בבטן שאחרי 4 שנים ממש לא רצו לחזור לעבוד בבית הקפה ההוא.
בשנייה שראיתי את כמות האנשים שבאו להיבחן ידעתי שקל זה לא יהיה אבל נשמתי עמוק והחלטתי לקחת את זה כחוויה, כניסיון והדבר שהכי דרבן אותי זה המדחפים בבטן שאחרי 4 שנים ממש לא רצו לחזור לעבוד בבית הקפה ההוא.
חילקו אותנו לשתי קבוצות, קבוצה אחת הלכה להיבחן באנגלית (ראיון אישי
מול פאנל של 4 אנשים) וקבוצה שנייה נכנסה למבחן פסיכוטכני מול מחשב (פחות או יותר
בסגנון של צו ראשון). תדריך קצר לפני עם נציגה ממחלקת קליטה ותעסוקה חידד את
העובדה שכל מועמד מתחת ל-1.60 לא יכול להתקבל לעבודה, ושניסיון להיבחן בכל מקרה רק
יגרור אי נעימות בשלבים מאוחרים יותר. אז למי שהיה לו ספק: כן. הגובה חשוב. ואפילו
מאוד. ואני יכולה להגיד לכם שאפילו 1.62 יתקשה בעבודה הזאת. להגיע לתאים העליוניים
ולסגור אותם, לתקרות מונמכות במטוס, לקונטיינרים במטבחים ולארונות אחסון זה פשוט
לא קל. יש הרבה דברים בתהליך המיון הזה שאף אחד לא יודע, הרבה דברים שבוחנים ואולי
אין להם הסבר הגיוני, אבל גובה הוא לגמרי משהו שאני יכולה להעיד שצריך and the more the marrier.
אחרי שלב הפסיכוטכני אתה מחכה בחוץ לתשובה אם תוכל לעבור לשלב הבא.
תחושה מורטת עצבים שממשיכה ללוות אותך לאורך כל תהליך המיון בקמפוס. "XXX, עברת לשלב הבא, גשי לבניין בלה בלה
בלה" אפילו לא הקשבתי, לא יודעת איך הגעתי לבניין השני כי האדרנלין הוא מה
שככל הנראה הוביל אותי. ידעתי שאם זו התחושה שמרגישים גם בזמן העבודה במטוס אז אני
רוצה אותה עכשיו יותר! (בדיעבד התברר כחרטא.)
הגעתי לבניין של השלב השני ביום המיון (שלב האנגלית), שם כבר היו כמה וכמה אנשים שספונטנית הסתדרו ביניהם מי הבא שנכנס. כבר אז ניתן היה לראות הרבה פחות אנשים מבהתחלה. נעלמו לי מן העין. עם ההמתנה בתור אתה מתחיל לדבר עם האנשים, להכיר אותם, רואה שכבר נוצרות להן חברויות של חצאי שעות רק כדי להפיג את הלחץ. כל חמישה-שבעה מועמדים יוצאת אחת הבוחנות וקוראת בשמות: A,B,C אתם מוזמנים לגשת לבניין XXX להמשך המיונים. ו-D,E,F תודה ובהצלחה בהמשך הדרך. הבאסה של המועמדים שלא עברו ממש ניכרת, יש כאלה שהיו בטוחים שהלך להם ממש טוב ובאמת לא מבינים איך? למה? מה הייתי צריך לעשות אחרת? כל התגובות האלה גורמות לך לאפילו יותר לחץ. אני ניסיתי להימנע מהשיחות על הראיון עצמו אבל לא יכולתי להימנע מלשמוע מהצד.
כשהגיע תורי להיכנס רק רציתי לסיים עם זה ולהמשיך הלאה, כבר ממש ראיתי את עצמי בתוך זה, לא ראיתי בעיניים. וגם, בתוך תוכי ידעתי שאני לוקחת את זה. זה שלי.
המראיין אמר לי לספר על עצמי באנגלית, השיחה זרמה, גרמתי להם לצחוק וזה הפך את כל הראיון להרבה יותר קליל וכיפי והוציא אותי מעולה. טיפ חשוב: לכל אורך הדרך, להיות מנומס, חברותי והכי חשוב, לחייך.
אני יודעת שלמועמדים מסוימים שנתקעו במהלך השיחה באנגלית הבוחנים נתנו לתרגם משפטים מעברית לאנגלית כמו: "אדוני, המזוודה שלך גדולה מדי לאחסון בתאים העליונים לכן נאלץ להוריד אותה לבטן המטוס" וכדומה אז תהיו מוכנים גם למשהו כזה.
בפעם הזו שהבוחנת יצאה ידעתי שברשימות האלה גם השם שלי מופיע אבל לא היה לי מושג באיזו קטגוריה, אלה שנשארו או אלה שמאחלים להם בהצלחה. קיוויתי שתגיד את זה מהר כי זה היה יום רביעי ובמידה ומאחלים לי בהצלחה בהמשך הדרך אני צריכה להספיק להגיש משמרות לבית הקפה.
אבל עברתי, קטע.
אחרי כמה רגעים עצובים ושמחים עם חברי החצי שעה שרכשתם לעצמכם בזמן ההמתנה לראיון ישלחו אתכם לעשות מבחן 300 הידוע בכינויו "מבחן העקביות", שואלים אתכם אותן השאלות 300 פעם בניסוחים אחרים ובצורות שונות ורוצים לראות אם התשובות שלכם עקביות ואם אתם אמינים. זה השלב שגם ימדדו את הגובה שלכם במידה ותיראו להם "חשודי גובה".
הגעתי לבניין של השלב השני ביום המיון (שלב האנגלית), שם כבר היו כמה וכמה אנשים שספונטנית הסתדרו ביניהם מי הבא שנכנס. כבר אז ניתן היה לראות הרבה פחות אנשים מבהתחלה. נעלמו לי מן העין. עם ההמתנה בתור אתה מתחיל לדבר עם האנשים, להכיר אותם, רואה שכבר נוצרות להן חברויות של חצאי שעות רק כדי להפיג את הלחץ. כל חמישה-שבעה מועמדים יוצאת אחת הבוחנות וקוראת בשמות: A,B,C אתם מוזמנים לגשת לבניין XXX להמשך המיונים. ו-D,E,F תודה ובהצלחה בהמשך הדרך. הבאסה של המועמדים שלא עברו ממש ניכרת, יש כאלה שהיו בטוחים שהלך להם ממש טוב ובאמת לא מבינים איך? למה? מה הייתי צריך לעשות אחרת? כל התגובות האלה גורמות לך לאפילו יותר לחץ. אני ניסיתי להימנע מהשיחות על הראיון עצמו אבל לא יכולתי להימנע מלשמוע מהצד.
כשהגיע תורי להיכנס רק רציתי לסיים עם זה ולהמשיך הלאה, כבר ממש ראיתי את עצמי בתוך זה, לא ראיתי בעיניים. וגם, בתוך תוכי ידעתי שאני לוקחת את זה. זה שלי.
המראיין אמר לי לספר על עצמי באנגלית, השיחה זרמה, גרמתי להם לצחוק וזה הפך את כל הראיון להרבה יותר קליל וכיפי והוציא אותי מעולה. טיפ חשוב: לכל אורך הדרך, להיות מנומס, חברותי והכי חשוב, לחייך.
אני יודעת שלמועמדים מסוימים שנתקעו במהלך השיחה באנגלית הבוחנים נתנו לתרגם משפטים מעברית לאנגלית כמו: "אדוני, המזוודה שלך גדולה מדי לאחסון בתאים העליונים לכן נאלץ להוריד אותה לבטן המטוס" וכדומה אז תהיו מוכנים גם למשהו כזה.
בפעם הזו שהבוחנת יצאה ידעתי שברשימות האלה גם השם שלי מופיע אבל לא היה לי מושג באיזו קטגוריה, אלה שנשארו או אלה שמאחלים להם בהצלחה. קיוויתי שתגיד את זה מהר כי זה היה יום רביעי ובמידה ומאחלים לי בהצלחה בהמשך הדרך אני צריכה להספיק להגיש משמרות לבית הקפה.
אבל עברתי, קטע.
אחרי כמה רגעים עצובים ושמחים עם חברי החצי שעה שרכשתם לעצמכם בזמן ההמתנה לראיון ישלחו אתכם לעשות מבחן 300 הידוע בכינויו "מבחן העקביות", שואלים אתכם אותן השאלות 300 פעם בניסוחים אחרים ובצורות שונות ורוצים לראות אם התשובות שלכם עקביות ואם אתם אמינים. זה השלב שגם ימדדו את הגובה שלכם במידה ותיראו להם "חשודי גובה".
זהו, היום הראשון נגמר, והציפייה לשלב הבא הגיעה בשנייה שיצאתי משערי
הקמפוס.
השלב הבא היה הדינמיקה הקבוצתית (יש כאלה שיעשו את זה עוד ביום הראשון, אצלי זה התחלק לשלושה ימים), השלב שכביכול כולם מפחדים ממנו מפני שהוא השלב שאף אחד לא יודע איך להתכונן אליו. בשלבים הראשונים אם יש לך קצת שכל אתה עובר את המבחן הפסיכוטכני ואם אתה יודע אנגלית ברמה טובה אין לך מה לדאוג. הדינמיקה זה השלב (לדעתי) הכי מלחיץ בכל התהליך: יושבים בקבוצה של כ-10 עד 12 אנשים עם פאנל של בוחנים וביניהם אם אני לא טועה יש פסיכולוג, מנהל שירות בטיסה (הידוע בכינוי: פרסר, כלכל – אחראי על צוות הדיילים בטיסה. יענו, מנהל משמרת) ונציג מחלקת דיילים או מחלקת קליטה (עוד שם מפוצץ ומפחיד, לא קריטי) שמעבירים מעין סדנא של היכרות ומשחקי תפקידים שמטרתה לבחון התנהגות מסויימת שדרושה לעבודה. חשוב להדגיש כי כל מקום עבודה והדינמיקה הקבוצתית שלו והקריטריונים שהוא מחפש מהמועמד. אז אם בעבר עברתם דינמיקה למקום עבודה אחד זה לא אומר שתעברו גם דינמיקה אחרת. ממליצה להציץ באתר הזה שנותן דוגמאות של דינמיקה לתהליך מיון של דיילי אוויר (מבחינתי רלוונטי רק לתהליך הדינמיקה כי כל שאר התהליכים באתר הזה לא כל כך מדוייקים).
לי אחרי הדינמיקה לא היה שמץ של מושג מה קורה, לא היה לי קמצוץ של בטחון באם עברתי או לא שלא כמו בשלבים הראשונים שידעתי שאני אוכלת את זה. אתה צריך ללכת הביתה לשבת לבד בחושך ולחכות לתשובה.
התשובה לשלב הדינמיקה הגיעה שוב באופן אירוני כשהייתי בבית הקפה, הייתי כל כך מאושרת שחיבקתי את הבוס שלי. זה היה מביך והכי לא מה שתכננתי לעשות לפי התיאור שלי בתחילת הפוסט אבל לא יכולתי להחזיק את עצמי. "אני עפה מפה! רגל וחצי בחוץ!".
השלב הבא היה הדינמיקה הקבוצתית (יש כאלה שיעשו את זה עוד ביום הראשון, אצלי זה התחלק לשלושה ימים), השלב שכביכול כולם מפחדים ממנו מפני שהוא השלב שאף אחד לא יודע איך להתכונן אליו. בשלבים הראשונים אם יש לך קצת שכל אתה עובר את המבחן הפסיכוטכני ואם אתה יודע אנגלית ברמה טובה אין לך מה לדאוג. הדינמיקה זה השלב (לדעתי) הכי מלחיץ בכל התהליך: יושבים בקבוצה של כ-10 עד 12 אנשים עם פאנל של בוחנים וביניהם אם אני לא טועה יש פסיכולוג, מנהל שירות בטיסה (הידוע בכינוי: פרסר, כלכל – אחראי על צוות הדיילים בטיסה. יענו, מנהל משמרת) ונציג מחלקת דיילים או מחלקת קליטה (עוד שם מפוצץ ומפחיד, לא קריטי) שמעבירים מעין סדנא של היכרות ומשחקי תפקידים שמטרתה לבחון התנהגות מסויימת שדרושה לעבודה. חשוב להדגיש כי כל מקום עבודה והדינמיקה הקבוצתית שלו והקריטריונים שהוא מחפש מהמועמד. אז אם בעבר עברתם דינמיקה למקום עבודה אחד זה לא אומר שתעברו גם דינמיקה אחרת. ממליצה להציץ באתר הזה שנותן דוגמאות של דינמיקה לתהליך מיון של דיילי אוויר (מבחינתי רלוונטי רק לתהליך הדינמיקה כי כל שאר התהליכים באתר הזה לא כל כך מדוייקים).
לי אחרי הדינמיקה לא היה שמץ של מושג מה קורה, לא היה לי קמצוץ של בטחון באם עברתי או לא שלא כמו בשלבים הראשונים שידעתי שאני אוכלת את זה. אתה צריך ללכת הביתה לשבת לבד בחושך ולחכות לתשובה.
התשובה לשלב הדינמיקה הגיעה שוב באופן אירוני כשהייתי בבית הקפה, הייתי כל כך מאושרת שחיבקתי את הבוס שלי. זה היה מביך והכי לא מה שתכננתי לעשות לפי התיאור שלי בתחילת הפוסט אבל לא יכולתי להחזיק את עצמי. "אני עפה מפה! רגל וחצי בחוץ!".
אז כמו שאמרתי, עברתי את שלב הדינמיקה וזומנתי לשלב האחרון לפני
הקליטה ותחילת הקורס -שלב ראיון דייל ראשי שזה השלב הפשוט ביותר מכל השלבים השלב
שפחות או יותר עברת ורק רוצים "לוודא הריגה" ולראות שאתה מתאים ב-100%.
אחוז קטן מהמועמדים לא עוברים את שלב הראיון עם הדייל הראשי, כלומר, אתה צריך ממש
לא למצוא חן בעיניו (ובעיני עוד נציגה שיושבת איתו) ולהיות ההיפך מהמיונים כדי לא
לעבור. הראיון עצמו מאוד נינוח ונותנים לך הרגשה נחמדה ושירותית, מעין מראה של מה
שמצפים ממך במהלך העבודה; מחייכים, מתעניינים ושואלים שאלות רלוונטיות. קצת כמו
הראיון באנגלית אבל הפעם משהו יותר אישי, באמת ממקום יותר מתעניין ופחות בוחן.
את התשובות מקבלים אחרי זמן מה בטלפון או באימייל אני כבר באמת לא זוכרת יחד עם תאריך השמה לקורס שמלווה בימי סידורים שבהם מקבלים מדים, עוברים סדנת איפור קלילה, מנפיקים תעודת עובד ותעודת צוות אוויר ומכירים את חבריך לקורס (וחלק גם לחיים) שאיתם תעביר מעכשיו חודשיים לא קלים.. ימים קצת מעייפים אבל מלאי אדרנלין וכיף.
את התשובות מקבלים אחרי זמן מה בטלפון או באימייל אני כבר באמת לא זוכרת יחד עם תאריך השמה לקורס שמלווה בימי סידורים שבהם מקבלים מדים, עוברים סדנת איפור קלילה, מנפיקים תעודת עובד ותעודת צוות אוויר ומכירים את חבריך לקורס (וחלק גם לחיים) שאיתם תעביר מעכשיו חודשיים לא קלים.. ימים קצת מעייפים אבל מלאי אדרנלין וכיף.
אנסה בהמשך לכתוב גם על הקורס עצמו, תקופה לא קלה לכשעצמה ולעיתים אני
ממש מתגעגעת אליה.
שוב, לפני שאתם מחליטים לגשת למיונים למשרת דייל-אוויר חשוב שתדעו
שהעבודה הזאת היא בין העבודות הקשות שיש לשוק להציע, לא כל אחד מתאים לעבודה הזאת
ויש כאלה שמגלים את זה רק בשלבים מאוחרים יותר (כי אין באמת איך לדעת שכל כך הרבה
שעות טיסה גורמות לכאבי ראש, כאבי בטן, לחץ דם גבוה, מיגרנות, כאבי שרירים, כאבי
גב, דלקות בדרכי השתן, כאבי גרון, שעות שינה מועטות, וכשכבר יש לך זמן לישון אז
אתה לא מצליח, אנמיה, חוסר בויטמינים אחרים ועוד.. עד שאתה מתחיל לטוס.)
אבל תהנו, ושיהיה בהצלחה!
היי תיקי, אשמח אם תכתבי יותר בפירוט איך התנהגת ומה אמרת בדינמיקה הקבוצתית...
השבמחקזה מאוד לא ברור איזה אנשים הם מחפשים.....כי עשיתי את המיונים כבר 3 פעמים והבעיה שלי תמיד הייתה הדינמיקה הקבוצתית שלא הצלחתי לעבור.
כמו שאמרתי, הדינמיקה הקבוצתית היא שלב שאין כל כך איך להתכונן אליו. אי אפשר לדעת בוודאות מה הם מחפשים. יש כל מיני מכונים פרטיים שמעבירים קורסים וסדנאות הכנה לדינמיקה קבוצתית אבל אני לא יודעת להמליץ על משהו ספציפי.
השבמחקאני אישית התנהגתי כרגיל שזה מה שהרוב יגידו לכם לעשות מה שבפועל לא כל כך נכון כי אם נהיה כנים, אנחנו בני אדם, האופי של כל אחד מאיתנו הוא שונה וסביר להניח שלא נתנהג אותו הדבר ומשהו בהתנהגות של אחד תהיה מתאימה והתנהגות של אחר לא תתאים. לכן, ממליצה ליישם את מה שכתוב באתר שקישרתי אליו שתמציתו: לא לבלוט יתר על המידה, להיות מנומס, לחייך, לא להתפרץ לדברי אחרים, להיות נעים לסביב כי בסך הכל זה מה שדורשים ממך בעבודה עצמה. אתה רוצה שהנוסעים ירגישו בנוח לפנות אליך, שלא תענה להם בחוסר חשק או אפאטיות, שירגישו שיש על מי לסמוך אבל לא כמו מפקד בצבא לדוגמא. ומבחינת האנשים שעובדים איתך: להיות "יס מן". כן, ממש ככה. לדעת לקבל סמכות ומרות, לשים את האגו בצד ולייצר נינוחות כלפייך וסביבך תוך שניות, מפני שככה העבודה עצמה מתנהלת. אתה מגיע לטיסה ויכול להיות מצב שלא תכיר אף אחד מהצוות אבל עכשיו 10 שעות אתם הולכים לטוס ביחד ואחרי הטיסה יכול להיות שלא תראו אחד את השני שנה. לכן צריך מהר מאוד להתחבר וליצור סביבת עבודה נעימה שאפילו הנוסעים לא ירגישו שעד לפני חצי שעה בכלל לא הכרתם.
לא יודעת להגיד מה עשיתי שגרם לי לעבור. אבל אם אחרי שלוש פעמים לא עברת אולי את/ה צריך/ה לשבת עם עצמך ולבדוק מה עשית או אמרת בכל השלוש פעמים האלה שיכול היה להתפרש כלא נכון או לא טוב
שיהיה בהצלחה ואני כאן לכל שאלה.
תיקי.
הבעיה העיקרית שלי לדעתי היא הסימולציות שלא ידעתי למצוא להן פיתרון והרבה פעמים חזרתי על עצמי כי נגמרו לי הרעיונות....בדיון הקבוצתי אני די בסדר....כשעוד המיונים היו באדם מילא....היה סינון גם אחרי שלב הדיון ולפני הסימולציות ואותו כן עברתי...
השבמחקשאלה לא קשורה,מה השכר החודשי הממוצע.,הבנתי שהיום התנאים בתור דייל/ת לא כאלה מזהירים האם זה נכון?
השבמחקהשכר החודשי משתנה מחודש לחודש, שכן יש חודשים שבהם שעות הטיסה רבות יותר כמו יוני-ספטמבר עם חריגות, וחודשים שבהם שעות הטיסה נמוכות יותר כמו נובמבר-מרץ עם חריגות, אבל כמובן שזה תלוי בהרבה גורמים נוספים כמו צרכים של כוח אדם או אי צורך בכוח אדם. המשכורות משתנות בהתאם לשעות. הממוצע לשעה הוא 60 ₪ לשעת טיסה (שקלי+דולרי) מינימום שעות טיסה בחודש יוצא לרוב 75 שעות ויש חודשים קשים יותר שמגיעים גם ל-130 שעות טיסה. תעשו את החישוב. יש לקחת בחשבון גם אש"ל (אוכל, שתיה, לינה) שמקבלים על כל שעת שהייה ביעד (בערך 2.7 דולר לשעה)
השבמחקתיקי.
תיקי את אדירה.
השבמחקאני לא יודעת איך מצאתי אותך באישון לילה (כלומר, כי חיפשתי בגוגל את המידע שאת הרגע סיפקת לי), אבל אני רוצה לשמוע ממך עוד!
היי תיקי,
השבמחקתוכלי לספר לי על המבחני מחשב קצת יותר?
היי!
השבמחקהפוסטים הבאים על עבודתך כדיילת ועל תקופת הקורס כבר נכתבו?
אשמח מאוד לשמוע עוד ממך
הייתי בסימולציות אבל לדעתי לא התקבלתי כי הייתי יותר מדי דומיננטית .למרות שהייתי מאוד מנומסת.האם זה נכון שעדיף כמה שפחות לדבר? גם בשלב שסיפרנו על עצמנו הרגשתי שהבוחנים זלזול בי. המועמדים שדיברו פחות, לאחר מכן קיבלו עוד הרבה סימולציות האם זה אומר שהבוחנים אהבנו אותם.? בנוסף אולי את יודעת אם ניתן לגשת בשנית רק לשלב הסימולציות ולא לעבור את כל המבחנים שנית? תודה רבה וסליחה על כמות השאלות.
השבמחקהייתי בסימולציות אבל לדעתי לא התקבלתי כי הייתי יותר מדי דומיננטית .למרות שהייתי מאוד מנומסת.האם זה נכון שעדיף כמה שפחות לדבר? גם בשלב שסיפרנו על עצמנו הרגשתי שהבוחנים זלזול בי. המועמדים שדיברו פחות, לאחר מכן קיבלו עוד הרבה סימולציות האם זה אומר שהבוחנים אהבו אותם.? בנוסף אולי את יודעת אם ניתן לגשת בשנית רק לשלב הסימולציות ולא לעבור את כל המבחנים שנית? תודה רבה וסליחה על כמות השאלות.
השבמחקשלום,
השבמחקהייתי שמחה לדעת אם יש לך עצות חשובות לקראת הראיון האישי ובכלל מה הם שואלים בראיון זה ?( אני מתכוונת לראיון האישי לאחר שלב הסימולציות).
תודה רבה.
היי תיקי תודה רבה על הפוסט והבלוג,
השבמחקמצאתי אותו בגוגל כשחיפשתי פרטים על עבודה כדייל כי גם אני חשבתי להיות דייל אוויר (כן כן דייל לא דיילת), והבלוג שלך ממש נחמד ועוזר !
בבקשה תמשיכי לכתוב עוד :)
היי,
השבמחקתודה רבה! זה ממש עוזר :)
תוכלי לפרט קצת יותר על המבחנים במחשב? יש דרך להתכונן לזה?
ועוד משהו
http://www.mitkablim.co.il/career/temp-work/%D7%93%D7%99%D7%99%D7%9C%D7%95%D7%AA-%D7%90%D7%95%D7%95%D7%99%D7%A8/
יש כאן מידע ממש מפורט על הדינמיקה והסימולציות
היי, קראתי פה כמה תגובות של אנשים שהיו כבר במיונים, יש לי מיונים בשבוע הבא.
השבמחקתוכלו לכתוב סימולציות , שאלות ששאלו אתכם וטיפים??
תודה לכל העוזרים!
היי תיקי,
השבמחקהאם את יודעת במקרה מתי יפתחו שוב מיונים לדיילות אוויר?
היי לכולם,
השבמחקאמנם השאלות חוזרות על עצמן ובכל זאת:
האם מישהו שהיה במיונים ועבר/לא עבר יכול לשתף דוגמאות נקודתיות לסימולציות + פתרונות סבירים/יצירתיים; דוגמאות למבחני המחשב; אופן הצגה עצמית באנגלית מול הבוחנים בראיון; התנהלות בדינמיקה קבוצתית; מהלך ראיון עם דייל ראשי.
***הערה למגיב האחרון - נגולה שמועה לאוזני חזקה כי במהלך ספטמבר או לאחר החגים יפתחו שוב מיונים לדיילות אוויר.
בהצלחה לכולם,
ומי יודע, אולי נפגש באוויר...
הי תיקי,
השבמחקתודה לך על הבלוג הנהדר והמידע המקצועי שהעברת לנו. עברתי 3 שלבים ראשונים, מחכה ל- 2 שלבים אחרונים. מטריד אותי מה שכתבת בסוף דברייך. בקשר לכאבי ראש, כאבי בטן, לחץ דם גבוה וכו' האם רופא אמר לך שאלה תופעות הלוואי משעות ארוכות של טיסות?
אודה לתשובתך.
XXX
היי תיקי מה הזמן המקסימאלי שלוקח להם לחזור אלייך?
השבמחקאשמח אם תוכלי לענות לי אם יהיה אפשרי לשלב את העבודה הזאת עם לימודים (שנה אחרונה לתואר)
השבמחקהי תיקי..
השבמחקכל כמה זמן מקבלים שהייה בחול, והאם תוכלי להרחיב אודות הסקדיואל המפורסם? ..
תודה רבה.
תיקי, את מושלמת תודה רבה! לא יכולתי לקרוא יותר בכנות על נושא כל כך רלוונטי בשבילי, לגמרי חסכת ממני תודה
השבמחקהיי תיקי ,
השבמחקרציתי לשאול בנוגע לגובה , אני בגובה 1.61 אבל הבנתי שבמדידה הם מורידים לך 2 סנטימטרים . תוכלי לספר לי קצת ממיטב נסיונך וממה ששמעת מהצוות שעובד איתך ?
היי תיקי ,
השבמחקרציתי לשאול בנוגע לגובה , אני בגובה 1.61 אבל הבנתי שבמדידה הם מורידים לך 2 סנטימטרים . תוכלי לספר לי קצת ממיטב נסיונך וממה ששמעת מהצוות שעובד איתך ?
איזה פוסט חמוד. בעבר הלכתי להיבחן (משהו לפני 25 שנה) הייתה "פלצנית" שהמראה הם תיכוני שלי לא הסתדר לה טוב לעין ואמרה לי מראש, עוד בדלק, לא. היום אני אח מוסמך, בחדר מיון ביחידת טראומה, זה רק מראה שהיא עשתה בי שפטים לא שגויים לחלוטין ואני אדם שנותן שירות מעבר לגבוהה ממה שחשבה. למעשה דייל, לפי מה שהבנתי הוא בעצם מלצר באויר, כל מקום שנפגשים עם אנשים שמשלמים, הם חושבים שמגיע להם הכל. וכך זה גם באויר, אני בטוח שחווית את אותם סוג של אנשים ויחס מחורבן . נכון שאתם מגיעים למקומות מדהימים שאפילו לא כתובים על המפה, אפילו אין לכם זמן לנוח ולטייל שם. יש לכם כמה שעות להתארגן ולטוס חזרה לעבודה. אולי בגיל צעיר 23 או משהו כזה זה מתאים, אני מאמין שאנשים אחרי גיל 35... שלא יינסו. בהצלחה לכולם, וטיסה נעימה. ואם לא התקבלתם אתם לא פחותים ברמה מאלה שבאמת עובדים שם.
השבמחק